Галоўная / Актуальная інфармацыя
Актуальная інфармацыя
20.04.2021

Электрабяспека пры работах паблізу ліній электраперадачы

У Рэспубліцы Беларусь персаналам Госэнергогазнадзора вядзецца пастаянная работа па прафілактыцы электротравматізма, у прыватнасці, па пытаннях выканання Правілаў аховы электрычных сетак (далей - Правілаў). Аднак штогод адбываюцца пашкоджанні электрасетак, у тым ліку выпадкі і з паразай электрычным токам.

Невыкананне правілаў вытворчасці работ у ахоўных зонах ЛЭП нярэдка прыводзіць да няшчасных выпадкаў, у тым ліку са смяротным зыходам.

Так, 11 жніўня 2020 у Шумілінскім раёне Віцебскай вобласці індывідуальны прадпрымальнік, вырабляў выгрузку друзу з паўпрычэпа на пляцоўцы для стаянкі аўтатранспартнай тэхнікі. Пасля выгрузкі пачаў рух з не апушчаным кузавам паўпрычэпа па пляцоўцы ў бок выезду, размешчанага на адлегласці 10 метраў ад восі паветранай лініі 10кВ (далей - ВЛ) і зачапіў ніжні провад з наступным яго абрывам. Абарваны провад застаўся ляжаць на паднятым кузаве паўпрычэпа. Кіроўца, выйшаўшы з аўтамабіля, убачыў дымячы левае кола паўпрычэпа і вырашыў адагнаць аўтамабіль на бяспечную адлегласць. Пры набліжэнні да кабіны аўтамабіля, трапіў пад напружанне дотыку, але здолеў забрацца ў аўтамабіль. У момант руху аўтамабіля адбылося схлестывание двух правадоў, з прычыны якога адбылося аварыйнае адключэнне ВЛ. Пацярпелы пасля няўдалай спробы адгона самастойна выклікаў супрацоўнікаў МНС.

2020/08/19 ў Баранавіцкім раёне Брэсцкай вобласці індывідуальны прадпрымальнік на аўтамабілі маркі МАЗ па дамове з селькохозяйственной арганізацыяй ажыццяўляў перавозку збожжа. На пляцоўцы складзіравання і захоўвання збожжа вырабіў выгрузку з кузава паўпрычэпа. Пасля выгрузкі, не апускаючы кузаў паўпрычэпа, працягнуў рух аўтамабіля ў бок выезду, закрануўшы пры гэтым провад ВЛ. Пакінуўшы аўтамабіль, кіроўца ўбачыў якія загарэліся перадпакоі колы і вырашыў адагнаць аўтамабіль на бяспечную адлегласць. Пры набліжэнні да кабіны аўтамабіля і дакрананні да ручкі дзвярэй трапіў пад напружанне і быў смяротна траўмаваны электрычным токам.

2020/09/01 ў г. Гомель вадзіцель на аўтамабілі маркі МАЗ, які належыць будаўнічаму трэсту, пры выгрузцы пяску ў ахоўнай зоне ВЛ, усталяваў аўтамабіль непасрэдна пад правадамі ВЛ. Пры ўздыме кузава наблізіўся да провада ВЛ, а затым яго зачапіў. У выніку адбыўся яго абрыў, пасля чаго кіроўца пакінуў аўтамабіль.

2020/09/04 ў в. Вайніловіча Нясвіжскага раёна Мінскай вобласці вадзіцель на аўтамабілі маркі МАЗ, які належыць дарожна-рамонтнага будаўнічага кіраванні, ажыццяўляў разгрузку пясчана-гравійнай сумесі для мясцовага жыхара ў ахоўнай зоне ВЛ. Пасля разгрузкі аўтамабіля, кіроўца выйшаў з кабіны для ачысткі кузава. Заўважыўшы задымленне задніх колаў, зрабіў спробу забрацца ў кабіну аўтамабіля, трапіў пад напружанне і ўпаў побач з аўтамабілем. Мясцовы жыхар выклікаў хуткую дапамогу, якая па прыбыцці канстатавала смерць кіроўцы.

2021/03/31 ў Мінскім раёне Мінскай вобласці з персаналам ААТ «Вялікая будоўля» адбыўся групавы няшчасны выпадак. Персанал выконваў работы па ашалёўцы будынка склада, з дапамогай вышкі-тура. Для змены месца выканання работ двое работнікаў перамяшчалі вышку-тур ўздоўж будынка па нахільнай плоскасці бетоннага пакрыцця. Пры перамяшчэнні вышкі, наблізілі яе на недапушчальнае адлегласць да токаводных частак кабельна-паветранай лініі электраперадачы, якая знаходзіцца пад напругай 10кВ. У выніку чаго былі траўмаваныя электрычным токам. Персаналам хуткай медыцынскай дапамогі пацярпелыя дастаўленыя ва ўстанову аховы здароўя.

Каб пазбегнуць няшчасных выпадкаў Госэнергогазнадзор ў чарговы раз звяртае ўвагу кіраўнікоў і работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і грамадзян, што для бяспечнага правядзення работ у ахоўных зонах ліній электраперадач (далей - ЛЭП) неабходна строга выконваць і выконваць патрабаванні Правіл.

Хочацца нагадаць, што ахоўная зона ЛЭП - зона ўздоўж паветраных ЛЭП ў выглядзе зямельнага ўчастка і паветранай прасторы, абмежаваных Вертыкальна-мі плоскасцямі, адлеглымі па абодва бакі лініі ад крайніх правадоў пры неотклоненном іх становішчы на ​​адлегласці 2м для ліній напругай 0,4 кВ, 10м - 10кВ, 15м - 35кв, 20м - 110кВ.

Пры выкананні работ паблізу ЛЭП неабходна выконваць наступныя патрабаванні:

- парадак і ўмовы правядзення работ у ахоўных зонах паветраных ліній электраперадачы павінны быць узгоднены з арганізацыямі, якія эксплуатуюць гэтыя лініі;

- забараняецца ладзіць праезды для машын і механізмаў, якія маюць агульную вышыню з грузам або без грузу ад паверхні дарогі больш 4,5м, а таксама стаянкі аўтамабільнага транспарту, машын і механізмаў (у ахоўных зонах ЛЭП);

- праезд машын і механізмаў пад правадамі ЛЭП варта ажыццяўляць паблізу апор і папярок восі;

- работы павінны выконваць не менш чым 2 чалавекі, адзін з якіх назірае за вытворчасцю работ.

Пры падзенні на транспарт электрычнага провада кіроўца павінен:

- неадкладна, не выходзячы з кабіны, паспрабаваць, калі магчыма, вызваліцца ад абарванага провада шляхам прасоўвання машыны.

- пры адсутнасці такой магчымасці застацца ў кабіне, неадкладна спыніць машыну і сігналам трывогі прыцягнуць увагу бліжэйшых работнікаў, якія павінны паведаміць аб тым, што здарылася арганізацыі, якая эксплуатуе дадзеную лінію, і да прыбыцця аварыйнай брыгады не пачынаць ніякіх самастойных дзеянняў.

- набліжацца да такой машыне на адлегласць менш 8м забараняецца.

Пры загаранні агрэгата ў выніку падзення провада або ўзнікнення электрычнага разраду неабходна:

- неадкладна пакінуць агрэгат, але так, каб не было адначасовага са-дотыку чалавека з машынай і зямлёй, г.зн. саскочыць на зямлю на абедзве стуленыя ногі, ня трымаючыся за машыну. Выдаляцца ад машыны да зняцця напружання можна толькі дробнымі крокамі, не адрываючы ног адна ад адной і ад зямлі. Выклікаць аварыйную брыгаду і да яе прыбыцця не пачынаць ніякіх самастойных дзеянняў.

Пры ўзнікненні дугавога замыкання на апоры ЛЭП, пры абарваных правадоў, які ляжыць на зямлі, нельга набліжацца да апорам і правадах на адлегласць менш 8м. Працу варта спыніць, паведаміць аб тым, што здарылася дзяжурнаму дыспетчару Ушацкага РЭС па тэлефоне 5-88-51 або на кароткі нумар 144 і да прыезду аварыйнай брыгады нічога не прадпрымаць самастойна.

Ва ўсіх аварыйных сітуацыях у зоне паветранай лініі электраперадачы да прыбыцця спецыяльнай брыгады неабходна прыняць меры для папярэджання магчымага набліжэння людзей да аварыйнага ўчастку. Пры немагчымасці арганізаваць ахову неабходна ахаваць аварыйны ўчастак, вывесіць апазнавальныя знакі.

Памятаеце! Напружанне паветраных ЛЭП можа складаць 10кВ, 35кв і 110кВ. У такім выпадку паражэнне электрычным токам адбываецца без дотыку чалавека або механізму да токаводных правадах, а пры набліжэнні на недапушчальнае адлегласць - менш за 1 метра (для ЛЭП 10 і 35кв) і 1,5 метраў (для ЛЭП 110кВ). Госэнергогазнадзор ў чарговы раз заклікае кіраўнікоў і работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і грамадзян для забеспячэння захаванасці, стварэння нармальных умоваў эксплуатацыі электрычных сетак і прадухілення няшчасных выпадкаў выконваць Правілы. Ўсялякага роду дзеянні ў непасрэднай блізкасці ад электраўстановак могуць прывесці да трагічных наступстваў, а асобы, якія парушылі правілы аховы электрычных сетак, акрамя таго, панясуць адміністрацыйную адказнасць у адпаведнасць з заканадаўствам. Не варта падвяргаць смяротнай небяспекі паразы электрычным токам сваё жыццё і жыццё іншых людзей.

Уладзімір Кляпец, дзяржаўны інспектар па энергетычным і газавым наглядзе

 

 

Да спіса